Consolidarea sunetului L

Consolidarea sunetului  L

În corectarea sunetelor deficitare la copilul mic este mai atractiv și mai ușor dacă întreaga activitate terapeutică se organizează în jurul unei povești și se bazează pe jocuri didactice.

Invatam sa spunem L si R 

invatam-sa-spunem-L-si-R

Etapa consolidării sunetului

– conține exerciții la nivelul silabelor, al cuvintelor și al propozițiilor.

  1. Exerciții la nivelul silabelor:

Alte fise logopedice gasesti AICI

fisa de lucru sunetul L
fisa de lucru sunetul L

2. Exerciții la nivelul cuvintelor:

Veverița Lolo încearcă acum să pronunțe corect numele ei pentru ca toată lumea să înţeleagă cum 0 cheamă: LO-LO

Terapeutul îi cere copilului să pronunțe după el cuvintele și să indice locul sunetului – la început, la mijloc sau la sfârșit.
Este indicat să se folosească cartonașe cu imagini.

– lac, leu, lup, loc, las, luna, loto, lama, lupa, lada, lampa, lacom, lacăt, lapte, lebăda, legume, lumânare

– ele, alb, dulap, galben, vulpea, balon, salată, alune, elefant, elegant,

– el, cal, mal, pal, sol, deal, naval, castel, papagal, porumbel

Gentuta cu jocuri logopedice – un instrument minunat pentru corectarea pronuntiei copiilor

2. Exerciții la nivelul propoziției

În alcătuirea propozițiilor ne folosim în prima fază de cuvintele pe care deja le cunoaște copilul.

– Veverița Lolo încearcă acum să pronunțe sunetul L corect în propoziții.

– Terapeutul îi cere copilului să pronunțe după el propozițiile:

– El are un cal.

– Lampa este în ladă.

– Lolo are alune.

– Luca este elegant.

– Vulpea este lacomă.

– Pe malul lacului am văzut o lebădă.

– Lumina este galbenă.

– Am văzut albina cu lupa.

– La Zoo am văzut: lup, leu, lamă, elefant, vulpe, lebădă și papagal.


psihopedagog Denes Melinda