Dezvoltarea vorbirii cu ajutorul bradului de Craciun

Dezvoltarea vorbirii cu ajutorul bradului de Craciun

1. Arata-mi un glob roşu pe brad!/ Arata-mi 2 globuri rosii pe brad!

2. Ce culoare are acest glob?

3. Ce avem pe brad? Se vor descrie podoabele de pe brad rar si pe silabe solicitand copilului sa repete.

Avem un clo-po-tel./Avem o ste-lu-ta./ Avem un in-ge-ras. Etc.

4. Descrierea podoabelor de pe brad. (Exemplu: Globul este ro-tund, gal-ben, ma-re.)

Set 3 – Dezvoltarea vorbirii – Ajuta-ti copilul sa vorbeasca, jucandu-te cu el!

5. Completarea de propoziţii lacunare:

Bradul are culoarea …
Pe brad sunt multe …
Sub brad sunt multe …
Vreau ca Mosul sa-mi aduca …

6. Joc de rol:

Dialog intre Bradul de zapada si copilas. Bradul de zapada este desenat cu ochisori si gurita:

a. Eu sunt un brad. Tu cine esti?
Raspunde copilul: …

b. Eu am 3 ani. Tu cati ani ai?
Raspunde copilul: …

c. Mie imi place sa beau apă. Tie ce iti place sa bei?
Raspunde copilul: …

d. Eu vreau sa primesc de la Mosul multe globuri. Tu ce vrei sa primesti de la Mosul?
Raspunde copilul: …

7. Intrebari cu 2 variante de raspuns:

Exemplu:
Bradul este maro sau verde?
Mos Craciun este batran sau tanar?
Sub brad sunt jucarii sau prajituri?

8. Orientare spatiala (Se va descrie pozitia obiectelor din jurul bradului):

Ce este langa brad?
Ce este in spatele bradului?
Ce este in fata bradului?
Ce este in stanga bradului?

9. Exercitii de miscare plus exercitii de vorbire

a) Cum se misca bradul cand il bate vantul?
– copilul va imita bradul miscat de vant si va raspunde la intrebari:
Cum se misca bradul, repede sau incet?
Cum este bradul, mic sau mare/inalt sau scund?

b) Cum duce mosul sacul cu cadouri in spate?
– copilul va imita mosul ce duce sacul in spate si va raspunde la intrebari:
Cum este sacul Mosului?
Cui ii aduce Mosul cadouri?

 Laura Hardalau, logoped