Ne jucam cu literele

Ne jucam cu literele

Aceste jocuri sunt recomandate copiilor din clasele I-IV care intampina dificultati in actul lexic si grafic. Modul de adaptare a exercitiilor la nivelul fiecarui copil, tine de creativitatea profesorului.

Pregateste-l pe copilul tau pentru gradinita si scoala!

Dobandirea scris – cititului reprezinta principalul obiectiv al copilului în primii ani de scoala. Dificultatile intampinate in acest sens au consecinte negative asupra comportamentului copilului. Va recomandam un set de materiale special gandite pentru depasirea acestor obstacole: Trusa pentru corectarea dislexiei si disgrafiei.

Jocuri si exercitii logopedice pentru evaluarea auzului fonematic

Fise logopedice gratuite gasiti AICI

1. Roata silabelor!

Scop: exersarea cititului la nivelul silabelor
Timp: 5- 10 MINUTE
Aplicatie: Se face un cerc mare  care se imparte in sapte parti egale,  pe fiecare parte se scrie cate o vocala.  Se fac sageti care se pot fixa cu un ac in mijlocul cercului si pe care se scrie o consoana. Copilul trebuie sa invarta sageata si sa citeasca silaba pe care o indica aceasta.

Corecteaza pronuntia copilului tau si ajuta-l sa-si insuseaca literele de tipar!

 

2. Citeste si potriveste!

Scop: Constientizarea eficienta a elementelor comparative, asemanari si deosebiri intre foneme si grafeme
Timp: 20-30 MINUTE
Aplicatie: Ex: Diferentiere Ş/S in scris- citit
Se deseneaza pe o foaie doua cercuri mari care se intersecteaza  in fata copilului sunt asezate cartonase pe care sunt scrise cuvinte care contin Ş in toate pozitiile (la inceputul cuvantului, la mijloc si la sfarsit),  S in toate pozitiile si cuvinte care contin ambele litere. Sarcina copilului este de a trage cate un cartonas, sa citeasca ce scrie pe cartonas, sa spuna ce litera/litere contin cuvintele si apoi sa puna cartonasul la locul potrivit. Daca un cuvant contine ambele litere (Ş/S) copilul va aseza cartonasul cu acel cuvant in intersectia cercurilor in care se gasesc ambele litere.

3. Repeta vocala!

Scop: activizarea si imbogatirea vocabularului, familiarizarea elevilor cu componenta  fonetica si grafica a cuvintelor.
Timp: 10- 15 MINUTE
Aplicatie: Copiii au sarcina de a scrie cuvinte in componenta carora se repeta o anumita vocala. Castiga copilul care gaseste cele mai multe cuvinte.
Ex: a- tata, mama,…….
o- cocos, topor,…………
i- pitic, ………………………

4. Masinutele si literele

Scop: – diferentiere fonematică
Timp: 3 MINUTE
Material verbal:
– 2 masinute de culori diferite, 2 bucati de hartie, lipici, 2 carioci de culori diferite
Aplicatie:
Pas1:
– se va scrie pe fiecare biletel cate o litera (Ă, Â) dupa care acestea se vor lipi pe spatele masinutelor
Pas2:
– terapeutul/parintele va pronuta pe rand sunetele Ă şi Â
Pas3:
– copilul va trebui sa semnalizeze prin ridicarea masinutei cu biletelul Ă atunci cand aude sunetul Ă sau prin ridicarea masinutei cu biletelul  atunci cand aude sunetul Â

psihopedagog Denes Melinda