Copilul se balbaie – jocuri terapeutice
Colectia noastra de materiale logopedice o gasiti AICI
Piticii Albei ca Zăpada
Obiectiv:
scăderea anxietăţii din momentul vorbirii prin imitarea unor personaje din poveste
Materiale:
carte de poveşti cu poze viu colorate sau se vor căuta pe internet imagini cu povestea „Albă ca zăpada şi cei şapte pitici”
Abonament materiale de logopedie – Jucarii Vorbarete AICI
Procedura:
Pas 1
logopedul va prezenta piticii (Hapciu, Somnorosul, Înţeleptul, Ruşinosul, Bucurosul, Morocănosul, Mutulică) şi va mima o caracteristică a acestora, în funcţie de ceea ce sugerează numele lor.
Exemplu:
Hapciu: se va imita un strănut
Somnorosul: se va imita o stare de somnolenţă
Pas 2
logopedul va imita un pitic, fără să-i denumească de data aceasta numele
Pas 3
copilul va trebui să ghicească numele piticului mimat de logoped şi să-şi motiveze răspunsul
Exemplu (răspuns copil):
Cred că este Somnorosul pentru că îi este somn.
Povestea imaginilor
Obiectiv:
sprijinirea vorbirii cu imagini din diferite poveşti cunoscute de copil
Materiale:
cărţi cu poveşti care să conţină multe imagini colorate
material verbal:
Culegere de jocuri logopedice
Exemple de întrebări:
Cum este fata babei?
Ce face fata moşului toată ziua?
Oare pentru cine face mâncare Albă ca Zăpada?
Crezi că Albă ca Zăpada face mâncare bună?
Ce încearcă purceluşii să-şi construiască?
Lupul va reuşi să dărâme căsuţa de piatră a purceluşilor?
Procedura:
logopedul va pune întrebări pe baza imaginilor şi va lăsa un timp de răspuns copilului, iar dacă acesta nu va răspunde, logopedul va veni în sprijinul lui
Exemplu:
Logoped:
Crezi că Albă ca Zăpada face mâncare bună?
Copil:
……….
Logoped:
Eu cred că da.
Carticica cu sunete
Observaţii:
întrebările vor fi puse cu o voce caldă, lentă
se va încerca să se vină în sprijinul copilului repetând cuvântul pe care acesta nu reuşeşte să-l zică
este important să ne controlăm expresia feţei, să evităm să ne încruntăm când nu înţelegem ce vrea să ne comunice copilul
încurajăm copilul să vorbească, dându-i feedback-uri pozitive (îi vom face aprecieri verbale pentru fiecare mic progres)
Şeful jucăriilor
Obiectiv:
îmbunătăţirea ritmului vorbirii prin creşterea stimei de sine ca urmare a rolului de coordonator al jocului
Materiale:
2 jucării de pluş
Procedura:
jucăriile vor fi ţinute în mână de logoped, care va realiza cu acestea sarcinile spuse de copil
Logoped:
Eşti şeful jucăriilor. Ele vor face ce zici tu.
Exemplu: Jucăriile aleargă.
Jucăriile dorm.
logoped Laura Hărdălău