Copilul se balbaie – jocuri terapeutice

Copilul se balbaie – jocuri terapeutice

Colectia noastra de materiale logopedice o gasiti AICI

Piticii Albei ca Zăpada

Obiectiv:

scăderea anxietăţii din momentul vorbirii prin imitarea unor personaje din poveste

Materiale:

carte de poveşti cu poze viu colorate sau se vor căuta pe internet imagini cu povestea „Albă ca zăpada şi cei şapte pitici”

Abonament materiale de logopedie – Jucarii Vorbarete AICI

 

Procedura:

Pas 1

logopedul va prezenta piticii (Hapciu, Somnorosul, Înţeleptul, Ruşinosul, Bucurosul, Morocănosul, Mutulică) şi va mima o caracteristică a acestora, în funcţie de ceea ce sugerează numele lor.

Exemplu:

Hapciu: se va imita un strănut

Somnorosul: se va imita o stare de somnolenţă

Pas 2

logopedul va imita un pitic, fără să-i denumească de data aceasta numele

Pas 3

copilul va trebui să ghicească numele piticului mimat de logoped şi să-şi motiveze răspunsul

Exemplu (răspuns copil):

Cred că este Somnorosul pentru că îi este somn.

 

Povestea imaginilor

Obiectiv:

sprijinirea vorbirii cu imagini din diferite poveşti cunoscute de copil

Materiale:

cărţi cu poveşti care să conţină multe imagini colorate

material verbal:

Culegere de jocuri logopedice

 

Exemple de întrebări:

Cum este fata babei?

Ce face fata moşului toată ziua?

Oare pentru cine face mâncare Albă ca Zăpada?

Crezi că Albă ca Zăpada face mâncare bună?

Ce încearcă purceluşii să-şi construiască?

Lupul va reuşi să dărâme căsuţa de piatră a purceluşilor?

Procedura:

logopedul va pune întrebări pe baza imaginilor şi va lăsa un timp de răspuns copilului, iar dacă acesta nu va răspunde, logopedul va veni în sprijinul lui

Exemplu:

Logoped:

Crezi că Albă ca Zăpada face mâncare bună?

Copil:

……….

Logoped:

Eu cred că da.

Carticica cu sunete

 

Observaţii:

întrebările vor fi puse cu o voce caldă, lentă

se va încerca să se vină în sprijinul copilului repetând cuvântul pe care acesta nu reuşeşte să-l zică

este important să ne controlăm expresia feţei, să evităm să ne încruntăm când nu înţelegem ce vrea să ne comunice copilul

încurajăm copilul să vorbească, dându-i feedback-uri pozitive (îi vom face aprecieri verbale pentru fiecare mic progres)

 

Şeful jucăriilor

Obiectiv:

îmbunătăţirea ritmului vorbirii prin creşterea stimei de sine ca urmare a rolului de coordonator al jocului

Materiale:

2 jucării de pluş

Procedura:

jucăriile vor fi ţinute în mână de logoped, care va realiza cu acestea sarcinile spuse de copil

Logoped:

Eşti şeful jucăriilor. Ele vor face ce zici tu.

Exemplu: Jucăriile aleargă.

Jucăriile dorm.

 

logoped Laura Hărdălău