Diminuarea fricii de personaje imaginare: monstri, fantome

Diminuarea fricii de personaje imaginare: monstri, fantome – activitate de consiliere

Obiectiv:
– diminuarea fricii de personaje imaginare: monstri, fantome

Sursa: Invat sa vorbesc corect si sa fiu mai intelept

Zizi-si-zmeul

Materiale:
– poezia “Zizi si zmeul”, o coala de hartie, o sfoara, o foarfeca, creioane colorate

Procedura:
Pas 1:
– i se va prezenta copilului poezia “Zizi si zmeul”
Pas 2:
– se va discuta poezia cu ajutorul intrebarilor de continut
Pas 3:
– se va desena pe o coala de hartie un zmeu de forma unui romb

Emotijovia – jocurile vietii – board game – emotii

Pas 4:
– zmeul se va colora si se va decupa
Pas 5:
– se va decupa cu foarfeca un orificiu unde ii vom lega ata de care il vom tine

Pas 6:
-psihologul/parintele va demonstra copilului cum se utilizeaza zmeul alergand cu el prin incapere si incercand sa-l mentina in aer
Pas 7:
– copilul va incerca sa mentina zmeul in aer
Pas 8:
– psihologul/parintele va juca rolul albinutei, iar copilul va trebui sa il convinga sa nu-i fie frica de zmeu si sa se joace cu el

Exemplu:
– Uite ce dragalas si frumos colorat e!
– E un zmeu prietenos.
– E foarte distractiv sa te joci cu el. Nu vrei sa incerci si tu?
– Ai vazut doar ca noi l-am confectionat din hartie… E doar o foaie colorata!
Pas 9:
– se vor utiliza intrebarile de personalizare

Intrebari de continut:
1. De ce ii era frica albinutei Zizi?
2. Cum s-a comportat ea atunci cand ii era frica?
3. Ce i-a spus buburuza albinutei pentru a o linisti?
4. Crezi ca albinutei trebuia sa-i fie frica de zmeul de hartie?

Intrebari de personalizare:
1. Cum te-ai simtit atunci cand te-ai jucat cu zmeul de hartie?
2. Ti-a fost frica de el? De ce nu ti-a fost frica?
3. Iti este frica de anumite personaje din desene ?
4. Ce crezi ca ar trebui sa-ti spui pentru a nu-ti mai fi frica de ele?
Exemplu:
– Personajele din desene sunt realizate cam la fel ca si zmeul nostru.
– Cred ca sunt doar niste desene pe o hartie.
– Ar fi amuzant sa ma tem de o hartie, nu?