Hai, joaca-te cu mine!

Hai, joaca-te cu mine!

Vezi colectia noastra de materiale pentru consiliere copii AICI

1. Am fost la Paris

Obiectiv: dezvoltarea imaginatiei

Mijloace: jocul

Desfăşurare:
Părintele/Psihologul va începe activitatea prin a explica copiilor regulile jocului. Astăzi vom juca un joc foarte interesant care se numeşte „Am fost la Paris”. Unul dintre voi se va întoarce cu spatele şi va spune: <Am fost la Paris, şi am avut un vis, în visul meu era….> apoi va trebui să se gândească repede şi să spună ce era în visul lui, poate să  fie un obiect, sau chiar un animal. Ceilalţi copii vor trebui să se prefacă că sunt obiectul sau animalul pe care l-a spus colegul. Dacă colegul va spune că în visul lui era un măgar, voi va trebui să vă prefaceţi că sunteţi măgari. Pe rând, fiecare dintre voi va putea spune ce vis a avut.

2.Ghici cine te strigă?

Obiectiv: dezvoltarea capacităţilor senzorial-perceptive

Materiale necesare: fular

Mijloace: jocul

Desfăşurare:

Părintele/Psihologul va începe activitatea prin a explica regulile jocului. Astăzi vom juca un joc foarte interesant şi care ştiu că are să vă placă. Unul dintre voi va fi legat la ochi cu acest fular, iar altul va trebui să îl strige pe nume. Cel care va fi legat la ochi va trebui să fie foarte atent pentru a putea recunoaşte vocea colegului şi pentru a putea ghici cine l-a strigat. Pe rând, fiecare dintre voi veţi fi legţi la ochi şi va trebui să ghiciţi cine va strigat.

 

3. Ghici cum miroase?

Obiectiv: dezvoltarea capacităţilor senzorial-perceptive

Materiale necesare: diferite obiecte (floare, săpun, sare, zahăr, oţet etc)

Mijloace: jocul

Desfăşurare:

Părintele/Psihologul va explica copiilor că anumite obiecte sau alimente au un miros specific, iar altele nu au miros. Li se va cere apoi copiilor să miroase o floare, un săpun, sare, zahăr, oţet pentru a vedea dacă au sau nu miros. În etapa următoare copiii vor fi legaţi la ochi şi li se va da să miroase  obiectele pe care le-au mirosit anterior, sarcina fiiind aceea de denumire corectă a obiectului.

 

4. Gustă, miroase şi savurează!

Obiectiv: dezvoltarea capacităţilor senzorial-perceptive

Materiale necesare:  „Gustă, miroase şi savurează”, diferite alimente (pâine, bomboană, căpşună, ceapă, lămâie, caşcaval)

Mijloace: jocul

Desfăşurare:

Pentru început părintele/psihologul le va explica copiilor că alimentele pe care ei le consumă sunt foarte diferite ca şi gust, miros şi textură. Apoi va pune pe masă diferite alimente (pâine, bomboană, căpşună, ceapă, lămâie, caşcaval), după care va invita fiecare copil să ia alimentul respectiv să-l ţină în mână, să-l simtă, să-l miroase şi să guste din el.

După cum vedeţi v-am pregătit aici câteva alimente, pe care sunt sigură că le cunoaşteţi deja, pe unele dintre ele le mâncaţi cu plăcere, iar altele nu vă plac atât de mult. Vom lua pe rând fiecare aliment în mână, îl vom pipăi ca să simţim dacă e moale sau tare, îl vom mirosi ca să ştim cum miroase şi apoi vom gusta din el ca să vedem ce gust are.