Strategii-preventie-comportament-308
strategii de preventie 2strategii de preventie 1strategii de preventie3strategii de preventie

Strategii de preventie a problemelor de comportament

Cod Produs: C63
(2 recenzii de la clienți)

46.00 lei


Mai adaugati in cos produse in valoare de 199 Lei pentru a beneficia de transport gratuit.

Strategii de preventie a problemelor de comportament

Descriere
Ghidurile conţin activităţi practice, fișe de lucru, materiale-suport pentru preșcolari, școlari mici și școlari mari, cu scopul de a preveni şi elimina comportamentele nesănătoase ale copiilor, conduitele provocatoare şi consecinţele acestora pe termen lung asupra performanţelor şcolare şi asupra integrării lor sociale.

Numar de pagini 200
Dimensiuni 21/28 cm




Descriere

Strategii de preventie a problemelor de comportament

Statisticile demonstrează faptul că aproximativ 20-30% dintre adulți manifestă la un moment dat îngrijorări cu privire la problemele de comportament ale copiilor. Printre asemenea comportamente se numără: agresivitatea fizică (lovirea adulților sau a altor copii), agresivitatea verbală (înjurăturile, amenințările, ironia), smiorcăielile, crizele de furie, sfidarea, certurile cu adulții sau cu alți copii.De multe ori, astfel de comportamente fac parte din procesul firesc de dezvoltare a copiilor, ele apărând adesea pe fondul unor abilități de exprimare a emoțiilor și de reglare emoțională insuficient dezvoltate. Spre exemplu, prin sfidare (non-complianță) copiii testează limitele și regulile impuse de adulți și învață să fie independenți. De aceea, sfidarea ocazională este consecința „ciocnirii” dintre conștientizarea propriilor scopuri și controlul exercitat de către adulți asupra comportamentului copiilor.

La vârsta școlară mare, cauzele manifestărilor agresive și de sfidare se modifică, comparativ cu vârsta preșcolară. De exemplu, reacțiile agresive pot deveni mult mai frecvente și intense, transformându-se în hărțuire și intimidare. Intimidarea trebuie înțeleasă adesea ca un comportament prin care preadolescenții încearcă să obțină aprobarea celorlalți și prestigiul în cadrul grupului. Din această perspectivă, sfidarea autorității adulților reprezintă un comportament prin care copiii doresc să controleze sau să-și manifeste puterea în interacțiunile cu adulții.

Însă atunci când comportamentele enumerate anterior sunt frecvente, se manifestă constant pe parcursul unui interval de timp mai mare de 6 luni, se manifestă similar în diferite medii, atât acasă, cât și la școală, interferează sever cu adaptarea socială și școlară a copiilor, se poate vorbi despre tulburări de conduită/ comportament disruptiv. Rolul cadrelor didactice în astfel de situații este unul suportiv, iar mediul educațional poate să contribuie sau, din contră, să minimalizeze impactul comportamentelor negative ale copiilor.

În mediul educațional accentul trebuie pus pe prevenirea tulburărilor de conduită și a efectelor negative ale acestora pe termen lung. Copiii cu probleme de comportament atrag reacții punitive și ostile din partea adulților şi de aceea ei învață să evite sancțiunile (pedepsele), mințind sau negând implicarea lor în comportamentul negativ. De asemenea, aceste reacții ale adulților pot menține și alimenta furia și resentimentele. Resentimentele și lipsa de încredere în ceilalți au drept consecință blocarea comunicării și izolarea față de ceilalți. Cei mai mulți dintre acești copii se confruntă în realitate cu sentimentul că nu sunt înțeleși, se simt neajutorați și au nevoie în mai mare măsură de afecțiune și înțelegere, decât de critici și sancțiuni.

Cuprins
Fundamentare teoretică 9
1. Agresivitatea, sfidarea ca reacții comportamentale normale în
situații specifice și pentru vârste specifice 11
2. Manifestări ale problemelor de comportament 17
2.a. Agresivitatea 19
2.b. Comportamentele de intimidare în context școlar 20
2.c. Sfidarea 25
3. Caracteristici ale problemelor de comportament în funcție de vârstă 27
3.a. Manifestări ale problemelor de comportament la preșcolari 29
3.b. Manifestări ale problemelor de comportament la școlarii mici 30
3.c. Manifestări ale problemelor de comportament la școlarii mari 30
3.d. Distincția între probleme de comportament și tulburări de conduită/
comportament disruptiv 31
3.e. Efectele problemelor de comportament asupra adaptării sociale și
școlare a copiilor 33
4. Factori de risc și de protecție pentru dezvoltarea și menținerea
problemelor de comportament 35
4.a. Diferențe interindividuale 37
4.b. Factori relaționați cu mediul educațional 39
4.c. Factori relaționați cu mediul familial 41
4.d. Factori relaționați cu grupul de prieteni/colegi 43
5. Strategii de prevenție/ intervenție în probleme de comportament 45
5.a. Strategii de prevenție intervenție la nivel comportamental 47
5.b. Strategii de prevenție/ intervenție la nivelul dezvoltării
competențelor social-emoționale 56
5.c. Strategii de comunicare 61
Bibliografie 64
Aplicații practice/ fișe de lucru 71
I. Aplicații practice/ fișe de lucru pentru educatori 75
I.1. Strategii de management comportamental 77
I.2. Strategii de dezvoltare a competențelor social-emoționale 89
II. Aplicații practice/ fișe de lucru pentru învățători 113
II.1. Strategii de management comportamental 115
II.2. Strategii de dezvoltare a competențelor social-emoționale 125
III. Aplicații practice/ fișe de lucru pentru profesori de gimnaziu 159
III.1. Strategii de management comportamental 161
III.2. Strategii de dezvoltare a competențelor social-emoționale 172

2 recenzii pentru Strategii de preventie a problemelor de comportament

  1. Vas Raluca

    Mi-as dori foarte mult aceasta carte pentru ca te ajuta mult sa înțelegi ce se întâmplă cu copilul și cum anume sa acționezi pentru a schimba comportamentele negative.

  2. Ovidiu Apostolescu

    Prevenirea problemelor de comportament este cea mai bună cale de abordare în formarea caracterului copilului. Subiectul este bine ales și tratat cu profesionalism , folositor atât părinților cât și educatorilor .

Adaugă o recenzie

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *