Solutii practice pentru eliminarea stresului

Solutii practice pentru eliminarea stresului

Cu totii avem zile stresante. Uneori, noi parintii reactionam la comportamentul nepotrivit al copilului intr-un mod negativ, deoarece suntem obositi, stresati sau suparati pe cineva.

Daca se intampla acest lucru, de multe ori parintii trebuie sa gaseasca metode pentru imbunatatirea somnului, pentru a manca mai bine sau de a discuta cu un prieten sau un profesionist care sa ne ajute sa gasim modalitati de a face fata furiei si comportamentelor copiilor.

90 de poezii cu emotii explicate

Fiecare parinte stie cat de mult te poti infuria atunci cand copilul nu se comporta potrivit.

Ajuta sa accepti ca furia este o emotie normala.

Iata cateva idei ce ne pot ajuta pe noi parintii, in gestionarea optima a emotiilor dificile:

Incearca sa raspunzi la urmatoarea intrebare: “La ce ma gandesc cand incep sa simt furie?”

Interpretarea comportamentului copilului declanseaza trairile negative, nu copilul. Acest lucru ne va ajuta sa ne distantam de situatia in care ne aflam, vom recastiga controlul si ne va ajuta sa ne calmam. Este important ceea ce alegem sa facem cu furia pe care o simtim.

Cutiuta cu emotii jucause –  Materiale pentru dezvoltarea inteligentei emotionale la copii

Intreaba-te: „Cum ii raspund copilului meu? Raspunsul meu ma va ajuta sa ii transmit ce-mi doresc?”

Acest lucru nu inseamna ca ar trebui sa facem numai ceea ce doreste copilul nostru. A stabili si mentine un set de reguli pentru fiecare familie reprezinta caracteristica unui parinte eficient si iubitor. Pastreaza-ti acest obiectiv in minte.

Un pas pozitiv este sa vorbim deschis si sincer cu copilul despre cum ne simtim si sa reusim astfel sa eliberam emotia intensa. Demonstreaza copilului cum poti sa faci fata sentimentelor dificile.

Emotionel – dictionar al emotiilor pe intelesul copiilor (30 de emotii)

Spune-i: „Sunt frustrat acum, asa ca o sa respir adanc, imi imaginez ca suflu o lumanare, apoi ma linistesc si imi dau seama cum sa abordez cel mai bine aceasta situatie. Putem vorbi mai tarziu”.

Aceste instrumente se dovedesc a fi eficiente. S-ar putea sa ne simtim tensionati atunci cand copilul nu ne asculta si nu stim ce sa facem. Acesta este motivul pentru care uneori sfarsim prin a spune lucruri pe care le regretam mai tarziu. Este necesar sa parcurgem etapele de pauza, respiratie si calmare. Cu ajutorul lor vom avea acces la partea creierului care poate lua decizii bune.

Marea carte motivationala – 91 de povesti terapeutice

Puteti citi cateva idei pentru a va ajuta sa va calmati: numarati pana la zece incet, respirati adanc si expirati lent. O sugestie utila e sa ne punem mainile in buzunare. Acest lucru ne va ajuta sa evitam amenintarea copilului cu ele. Mergeti in alta camera sau faceti o plimbare. (Faceti acest lucru numai in cazul in care copilul poate să ramana singur sau daca exista cineva care sa-l supravegheze).

Spune-ti o propozitie incurajatoare de fiecare data cand simti ca emotiile escaladeaza. Poate sa fie chiar un singur cuvant cum ar fi: „Opreste-te” sau „Respira”. In cazul in care imaginile ne ajuta mai mult, putem sa ne imaginam o poza cu un loc frumos care ne calmeaza si ne relaxeaza.

Fiecare dintre tehnicile descrise ne ajuta in exprimarea sentimentelor intr-un mod sigur si sanatos.

Adriana Ternar – psiholog si psihoterapeut