Sunetul Ş – jocuri de pronuntie
Sursa: Logopedie prin jocuri si exercitii
1. Acceleratul
a) Obiectiv:
– emiterea spontana a sunetului Ş
Colectie de materiale logopedice pentru corectarea vorbirii copilului
b) Materiale:
– un tren de jucarie
– material verbal:
– trenul porneste din statie: şşş (voce in soapta, prelungita)
– trenul prinde viteza: şşş (voce tonalitate medie)
– trenul cu viteza mare şşş (voce tonalitate inalta)
– trenul se apropie de gara si incetineste: şşş şşş şşş (se va reveni treptat la o voce soptita)
c) Procedura:
– se va cere copilului sa imite zgomotul scos de tren in functie de viteza cu care se deplaseaza
d) Observatie:
– jocul se poate folosi si in terapia logopedica pentru reglarea vocii
Logopedie prin jocuri si exercitii
2. Cum este trenuletul?
a) Obiectiv:
– emiterea spontana a sunetului Ş
b) Materiale:
– tren de jucarie
– material verbal:
– trenulet obosit: şşş – prelung, tonalitate joasa
– trenulet bucuros: ş-ş-ş – pronuntia scurta, repetata si puternica a sunetului
– trenulet suparat: ş-ş-ş– pronuntia scurta, lenta, repetata a sunetului, tonalitate joasa
– trenulet jucaus: ş-ş-ş-ş-ş-ş – pronuntia scurta, repetata a sunetului cu variatii de tonalitati
Sa pronuntam corect cu palatograme
c) Procedura:
– copilul va trebui sa imite cu ajutorul sunetului Ș starea in care va fi trenuletul
d) Observatie:
– jocul se poate folosi si in terapia logopedica pentru reglarea vocii
3. Catelul care doarme
Obiectiv:
– emiterea spontana a sunetului Ş
Procedura:
– se va realiza un joc de rol cu ajutorul suportului imagistic prezent in anexa 1: „Imitam un catelus care doarme, punem manutele sub cap si ne prefacem ca dormim (se inspira pe nas si se expira pe gura pronuntand sunetul Ş prelung).
4. Aburirea oglinzii
Obiectiv:
– emiterea spontana a sunetului Ş
Procedura:
– copilul va sufla pe suprafata unei oglinzi si i se va arata cum oglinda se abureste datorita aerului cald.
5. Pupic pentru mama
Obiectiv:
– emiterea spontana a sunetului Ş
Procedura:
– se va imita sarutul in oglinda: „Cum dam mamei un pupic?”
logoped Laura Hărdălău