Colectie de jocuri logopedice
Jocuri pentru dezvoltarea abilitatii de comunicare (oral-scris-citit) si dezvoltarea auzului fonematic
Puteti realiza aceste jocuri atunci cand simtiti nevoia de o mai buna interrelationare in cadrul grupului, cand doriti ca orele de terapie logopedica sa se desfasoare intr-un mod atractiv si interactiv sau pur si simplu atunci cand simtiti nevoia sa destindeti atmosfera. Acestea au un rol educational, vizand aspecte comunicationale, afective, cognitive etc.
- GHICESTE!
- SCHIMBATI LITERA SAU SILABA
Timp: 10-15 MINUTE Scop: activizarea si imbogatirea vocabularului, dezvoltarea capacitatii de mobilitate a gindirii si a expresivitatii limbajului. Sarcina didactica: formarea de cuvinte cu sens prin schimbarea unei litere sau a unei silabe. Fiecare copil primeste o foaie pe care sunt scrise cuvinte formate din 1-2 silabe si li se va cere copiilor sa gaseasca cat mai multe cuvinte noi, prin schimbarea primei sau ultimei litere sau silabe. La semnalul dat de profesor, copiii vor inceta scrierea si va castiga cel care a format cele mai multe cuvinte noi. Ex: lac – tac – fac – mac – sac pana – rana – cana cana – casa – cara – cade …
- SCARA CUVINTELOR
- UNDE….?
Timp: 10-15 MINUTE Scopul: verificarea si consolidarea deprinderilor de exprimare corecta, dezvoltarea atentiei, a gindirii si a imaginatiei.
Invat sa vorbesc corect si sa fiu mai intelept - un mijloc terapeutic, util atat pentru corectarea pronuntiei, cat si pentru consilierea psihologica a copiilor
Sarcina didactica: formularea de propozitii cu folosirea corecta a prepozitiilor (pe, in, la, sub, dupa, langa, cu…). Copiii vor primi un cuvant si vor formula propozitii in care sa includa prepozitiile. Pentru exemplificare, luand cuvantul avion, vor putea formula propozitii de tipul urmator: Avionul este langa hangar. Avionul este pe pista. Avionul zboara la inaltime……………..- CE ADUCE VAPORASUL?
Carticica cu sunete - 64 de exercitii logopedice
- STILURI DE VIATA
- CE SE VEDE? CE SE AUDE? CE SE SIMTE?
Timp: 10-15 MINUTE Scop: dezvoltarea perceptiei senzoriale pentru a intelege mai bine conceptele teoretice. Demers metodologic: se prezinta un stimul senzorial, o imagine a unui obiect, fenomen. Se inregistreaza observatiile proprii intr-un tabel cu trei coloane, corespunzatoare celor trei simturi. Apoi se analizeaza raspunsurile.
Aplicatii practice: Diferentiere S/Ş
Ce se vede? | Ce se aude? | Ce se simte? | |
Ş | Buzele rotunjite, dintii apropiati, limba in spatele dintilor de sus | suierat | aer cald |
S | Buzele intinse, dintii apropiati, limba în spatele dintilor de jos | sasaitul sarpelui | aer rece |
Comentarii (0)
Nu există comentarii la acest articol. Fii primul care lasă un mesaj!