Colectie de jocuri logopedice

Colectie de jocuri logopedice

Aug 07, 2015Laura

Colectie de jocuri logopedice

Jocuri pentru dezvoltarea abilitatii de comunicare (oral-scris-citit) si dezvoltarea auzului fonematic

Puteti realiza aceste jocuri atunci cand simtiti nevoia de o mai buna interrelationare in cadrul grupului, cand doriti ca orele de terapie logopedica sa se desfasoare intr-un mod atractiv si interactiv sau pur si simplu atunci cand simtiti nevoia sa destindeti atmosfera. Acestea au un rol educational, vizand aspecte comunicationale, afective, cognitive etc.

 


  1. GHICESTE!
Timp: 20-30 MINUTE Scop: stimularea capacitatii de a pune intrebari si de a face sinteze. Sarcina didactica: Obiectivul jocului este de a descoperi ce scrie/este desenat pe cartonas. Fiecare jucator trebuie sa traga un cartonas fara sa vada ce scrie/este desenat pe cartonas. Cartonasul va fi aratat grupului, dupa care jucatorul pune celorlalti intrebari pentru a afla ce scrie/este desenat pe cartonasul care a fost tras. Jucatorii pot raspunde numai cu „da” sau „nu” la intrebari. Jocul este mai atractiv cand o tema este adaugata jocului (ex. animale, obiecte, personaje din desene animate, personaje din carti).

 

  1. SCHIMBATI LITERA SAU SILABA

Timp: 10-15 MINUTE Scop: activizarea si imbogatirea vocabularului, dezvoltarea capacitatii de mobilitate a gindirii si a expresivitatii limbajului. Sarcina didactica: formarea de cuvinte cu sens prin schimbarea unei litere sau a unei silabe. Fiecare copil primeste o foaie pe care sunt scrise cuvinte formate din 1-2 silabe si li se va cere copiilor sa gaseasca cat mai multe cuvinte noi, prin schimbarea primei sau ultimei litere sau silabe. La semnalul dat de profesor, copiii vor inceta scrierea si va castiga cel care a format cele mai multe cuvinte noi. Ex: lac – tac – fac – mac – sac pana – rana – cana cana – casa – cara – cade …

 


  1. SCARA CUVINTELOR
Timp: 10-15 MINUTE Scopul: activizarea vocabularului, dezvoltarea atentiei, familiarizarea elevilor cu componenta gramaticala si sonora a cuvintelor. Sarcina didactica: Li se va cere elevilor sa gaseasca si sa aseze intr-o anumita ordine cuvinte formate dintr-un numar crescand de litere sau silabe. Profesorul scrie pe tabla pe verticala, de exemplu: D, de 6-8 ori si explica elevilor ca vor trebui sa gaseasca pentru al doilea D, un cuvant format din doua litere, pentru al treilea D, un cuvant format din trei litere… s.a.m.d. Pentru exemplificare, luand cazul literei D, scara cuvintelor va arata astfel: d- d- da d- dop d- daca d- dulap d- durere…..
  1. UNDE.?

Timp: 10-15 MINUTE Scopul: verificarea si consolidarea deprinderilor de exprimare corecta, dezvoltarea atentiei, a gindirii si a imaginatiei.

 

Invat sa vorbesc corect si sa fiu mai intelept - un mijloc terapeutic, util atat pentru corectarea pronuntiei, cat si pentru consilierea psihologica a copiilor

invat sa vorbesc corect si sa fiu mai intelept

Sarcina didactica: formularea de propozitii cu folosirea corecta a prepozitiilor (pe, in, la, sub, dupa, langa, cu…). Copiii vor primi un cuvant si vor formula propozitii in care sa includa prepozitiile. Pentru exemplificare, luand cuvantul avion, vor putea formula propozitii de tipul urmator: Avionul este langa hangar. Avionul este pe pista. Avionul zboara la inaltime……………..
  1. CE ADUCE VAPORASUL?
Timp: 5-10 MINUTE Scopul: verificarea si consolidarea deprinderilor de exprimare corecta, familiarizarea copilului cu componenta gramaticala si sonora a cuvintelor, dezvoltarea auzului fonematic. Sarcina didactica: i se va cere copilului sa gaseasca cat mai multe cuvinte care incep sau se termina cu o litera prestabilita, apoi sa le scrie in caiet. Pentru exemplificare, luand cazul literei M, profesorul intreaba: Ce aduce vaporasul, cu litera M, spune trei cuvinte? (ex. masina, mazare,….).

Carticica cu sunete - 64 de exercitii logopedice

  1. STILURI DE VIATA
Timp: 30-40 MINUTE Scop: stimularea imaginatiei si capacitatii de exprimare verbala Sarcina didactica: Vom distribui reviste si le vom cere elevilor sa decupeze imaginea unei persoane care li se pare interesanta si atragatoare. Vom distribui coli de scris si elevii vor fi directionati prin intermediul personajului ales de ei, sa raspunda la urmatoarele intrebari si astfel sa descrie personajul ales: – Unde traieste acea persoana? – Ce fel de munca realizeaza acea persoana? – Cum se imbraca aceasta persoana? – Ce face aceasta persoana in timpul sau liber? Elevilor li se permite sa discute intre ei despre personajele alese.
  1. CE SE VEDE? CE SE AUDE? CE SE SIMTE?

Timp: 10-15 MINUTE Scop: dezvoltarea perceptiei senzoriale pentru a intelege mai bine conceptele teoretice. Demers metodologic: se prezinta un stimul senzorial, o imagine a unui obiect, fenomen. Se inregistreaza observatiile proprii intr-un tabel cu trei coloane, corespunzatoare celor trei simturi. Apoi se analizeaza raspunsurile.

Aplicatii practice: Diferentiere S/Ş  

 

Ce se vede? Ce se aude? Ce se simte?
Ş Buzele rotunjite, dintii apropiati, limba in spatele dintilor de sus suierat aer cald
S Buzele intinse, dintii apropiati, limba în spatele dintilor de jos sasaitul sarpelui aer rece
Prof. psihopedagog Denes Melinda


More articles

Comentarii (0)

Nu există comentarii la acest articol. Fii primul care lasă un mesaj!

Lăsați un comentariu

Atenție: comentariile trebuie aprobate înainte de publicare