Copilul se balbaie - jocuri terapeutice
Colectia noastra de materiale logopedice o gasiti AICI
Piticii Albei ca Zăpada
Obiectiv: scăderea anxietăţii din momentul vorbirii prin imitarea unor personaje din povesteMateriale: carte de poveşti cu poze viu colorate sau se vor căuta pe internet imagini cu povestea „Albă ca zăpada şi cei şapte pitici”
Abonament materiale de logopedie – Jucarii Vorbarete AICI
Procedura:
Pas 1 logopedul va prezenta piticii (Hapciu, Somnorosul, Înţeleptul, Ruşinosul, Bucurosul, Morocănosul, Mutulică) şi va mima o caracteristică a acestora, în funcţie de ceea ce sugerează numele lor.Exemplu: Hapciu: se va imita un strănut Somnorosul: se va imita o stare de somnolenţă
Pas 2 logopedul va imita un pitic, fără să-i denumească de data aceasta numele
Pas 3 copilul va trebui să ghicească numele piticului mimat de logoped şi să-şi motiveze răspunsul
Exemplu (răspuns copil): Cred că este Somnorosul pentru că îi este somn.
Povestea imaginilor
Obiectiv: sprijinirea vorbirii cu imagini din diferite poveşti cunoscute de copil Materiale: cărţi cu poveşti care să conţină multe imagini colorate material verbal:
Exemple de întrebări: Cum este fata babei? Ce face fata moşului toată ziua? Oare pentru cine face mâncare Albă ca Zăpada? Crezi că Albă ca Zăpada face mâncare bună? Ce încearcă purceluşii să-şi construiască? Lupul va reuşi să dărâme căsuţa de piatră a purceluşilor?
Procedura: logopedul va pune întrebări pe baza imaginilor şi va lăsa un timp de răspuns copilului, iar dacă acesta nu va răspunde, logopedul va veni în sprijinul lui
Exemplu: Logoped: Crezi că Albă ca Zăpada face mâncare bună? Copil: ………. Logoped: Eu cred că da.
Observaţii: întrebările vor fi puse cu o voce caldă, lentă se va încerca să se vină în sprijinul copilului repetând cuvântul pe care acesta nu reuşeşte să-l zică este important să ne controlăm expresia feţei, să evităm să ne încruntăm când nu înţelegem ce vrea să ne comunice copilul încurajăm copilul să vorbească, dându-i feedback-uri pozitive (îi vom face aprecieri verbale pentru fiecare mic progres)
Şeful jucăriilor
Obiectiv: îmbunătăţirea ritmului vorbirii prin creşterea stimei de sine ca urmare a rolului de coordonator al jocului
Materiale: 2 jucării de pluş
Procedura: jucăriile vor fi ţinute în mână de logoped, care va realiza cu acestea sarcinile spuse de copil
Logoped: Eşti şeful jucăriilor. Ele vor face ce zici tu.
Exemplu: Jucăriile aleargă. Jucăriile dorm.
logoped Laura Hărdălău
Comentarii (0)
Nu există comentarii la acest articol. Fii primul care lasă un mesaj!