Dezvoltarea memoriei – jocuri si exercitii

Dezvoltarea memoriei – jocuri si exercitii

Feb 12, 2014Dany

Dezvoltarea memoriei – jocuri si exercitii

Materiale utile pentru dezvoltarea memoriei gasiti aici

1. Să-nvăţăm o poezie

Materiale necesare: carte de poezii sau ghicitori
Metoda: jocul
Desfăşurare: Terapeutul/părintele va citi copilului o poezie sau o ghicitoare. Aceasta trebuie să fie relativ uşoară, distractivă şi interesantă pentru copil. După ce poezia/ghicitoarea a fost citită se va discuta pe marginea acesteia şi se va încerca memorarea ei împreună cu copilul.

 

Vezi aici 100 de jocuri distractive si educative

 

 2. Să spunem o poveste

Materiale necesare: carte de poveşti
Metode: jocul
Desfăşurare: La începutul activităţii terapeutul/părintele va citi o poveste la alegere, după care va cere copilului să reproducă povestea integral sau să răspundă la întrebări legate de unele acţiuni sau însuşiri ale personajelor (de exemplu: Ce culoare avea părul Albei ca Zăpada?).

 

Montessori - jetoane

 3. Unde se ascunde perechea

Materiale necesare: 8 cartonaşe cu imagini perechi
Metode: jocul
Desfăşurare: Activitatea începe prin prezentarea regulilor jocului. Am să pun pe masă cu faţa în jos, opt cartonaşe cu imagini perechi. Tu va trebui să întorci un cartonaş cu faţa în sus, după care vei ridica un al doilea cartonaş pentru a vedea dacă este perechea primului. Dacă sunt perechi, cartonaşele vor rămâne cu faţa în sus, dacă nu, le vei întoarce şi vei ridica alte două cartonaşe. Vei proceda la fel până vei descoperi toate cartonaşele perechi. Se urmăreşte memorarea de către copil a poziţiei cartonaşelor deja ridicate, pentru a le găsi perechea şi se va evita ridicarea aleatoare a cartonaşelor.

 

Cat este ceasul? Timp si activitati – 50 jetoane

4. Colorează aşa cum îţi aminteşti

Materiale necesare: 2 fişe de colorat identice, creioane colorate
Metode: jocu
Desfăşurare: Terapeutul/părintele îl va ruga pe copil să coloreze prima fişă de lucru.. După ce a terminat de colorat, terapeutul/părintele îl va antrena pe copil într-o discuţie (cu o temă aleatoare) pentru a nu se mai gândi la ce sarcină a avut. După o perioadă de timp (pe care o alege terapeutul/părintele în funcţie de particularităţile de dezvoltare ale copilului) se va cere copilului să coloreze a doua fişă de lucru ţinând cont de culorile utilizate în prima etapă.

5. Cum este îmbrăcat?

Desfăşurare: Psihologul va spune copiilor să se privească atenţi unii pe alţii, după care un copil va trebui să închidă ochii şi să descrie îmbrăcămintea colegului său (de exemplu: Cu ce este îmbrăcat colegul tău? Ce culoare are cămaşa lui? Dar adidaşii?).


More articles

Comentarii (0)

Nu există comentarii la acest articol. Fii primul care lasă un mesaj!

Lăsați un comentariu

Atenție: comentariile trebuie aprobate înainte de publicare