7 retete simple pentru intarirea imunitatii copilului

7 retete simple pentru intarirea imunitatii copilului

Aug 30, 2016Laura

7 retete simple pentru intarirea imunitatii copilului

Cand toamna se apropie, primul lucru de care trebuie sa ai grija este imunizarea organismului copiilor, deoarece incepe si sezonul racelilor, iar copiii, intorsi la gradinita sau scoala, risca sa contacteze mai usor raceli sau alte boli infectioase. De aceea, alimentatia joaca un rol important, iar, pentru stimularea imunitatii, iti propun cateva retete sanatoase si delicioase.

Marea carte despre sanatate 87 de povesti terapeutice + vocabular

Poti prepara impreuna cu copilul tau aceste retete, rugandu-l sa te ajute cu adaugarea ingredientelor sau cu alte sarcini usoare. Il Implici astfel intr-o activitate educativa de tip Montessori, prin care acesta va invata denumirile alimentelor, va putea pipai si simti textura lor, va putea invata culorile, formele, etc., si va simti ca isi aduce contributia la preparea mancarii ce urmeaza sa o consume. Vezi retetele aici:

retete

1. Inghetata pe bat din iaurt si zmeura

Iaurtul, sursa de probiotice, contine anumite bacterii care produc acizi ce distrug bacteriile daunatoare, responsabile de aparitia bolilor. Zmeura, fiind bogata in vitamina C si alti antioxidanti, sustine sistemul imunitar, iar acum o gasesti din plin la piata. Nu toti copiii iubesc gustul iaurtului, deoarece este mai acrisor. Tocmai de aceea, iti propun o reteta delicioasa si extrem de simpla de inghetata, pe care o poti prepara impreuna cu cei mici.

Cu ajutorul blender-ului, mixeaza 200-250 g de zmeura, o banana bine coapta, 300 ml iaurt gras si 3-4 linguri de miere. Pe urma, ii poti ruga pe copii sa toarne compozitia in pahare de plastic sau forme speciale de inghetata. Nu uitati de betele care trebuie puse in mijlocul paharelor (in cazul in care nu folositi recipientele speciale)! Dupa 3-4 ore de congelare, puteti savura niste inghetate de sezon super delicioase si sanatoase.

Mami, e gata?

2. Supa-crema de cartofi dulci cu mere Cartofii dulci sunt foarte gustosi, iar in combinatie cu merele vor deveni un meniu delicios. Sunt bogati in beta-caroten si sunt o sursa buna de vitamina C, alaturi de mere. Aceasta supa-crema este o reteta deosebita, cu ingrediente istete, care au rol in cresterea imunitatii. Pentru prepararea supei, se taie 3 cartofi si 3 mere in cuburi si se fierb in supa de legume sau de pui. Pe urma, se adauga putina sare, piper, 2 lingurite scortisoara, o ceasca otet de mere, 1 lingura de zahar (sau poti opta pentru miere, adaugata doar la final, cand supa s-a racit), sucul de la o lamaie si o lingurita frunze uscate de salvie. Se mai lasa un pic pe foc, sa se intrepatrunda aromele. Cand s-a racit, se mixeaza in blender si se poate servi.

Hraneste-l sanatos! Ghidurile Usborne pentru parinti

3. Salata de broccoli cu merisoare Cu un continut mare de carotenoide, ce protejeaza organismul de efectele radicalilor liberi si sustin sistemul imunitar, broccoli este un aliment extrem de sanatos, in special pentru cei mici, deoarece are mai multe beneficii asupra sanatatii acestora. Merisoarele, sursa excelenta de vitamina C, contribuie la combaterea infectiilor si la cresterea imunitatii. Iti propun o salata inedita, care nu necesita fierbere, foarte rapida si usor de facut : se amesteca broccoli crud (este mai sanatos asa, deoarece isi pastreaza toti nutrientii, dar poti si sa il fierbi, daca doresti), taiat in cuburi, cu 2 ardei grasi (taiati tot in cubulete) si un pumn sanatos de merisoare uscate. Peste acest mix se toarna sosul preparat din maioneza (1/3 cana), otet de mere (4 lingurite) si miere (2 lingurite).

Ce facem daca cel mic nu vrea sa manance?

  4. Budinca de chia cu lapte de cocos si capsuni Chia, cocos, capsuni - ce poate sa sune mai bine de atat? Laptele de cocos, un super-aliment, este o sursa extraordinara de magneziu si alte minerale, iar semintele de chia au multe beneficii asupra organismului, printre care si intarirea sistemului imunitar, datorita continutului de antioxidanti, minerale, vitamine, etc. Capsunile, pline de vitamine si ele, aduc acea savoare nemaipomenita retetei.

Dupa ce s-au inmuiat 4 linguri de seminte de chia intr-o cana de lapte de cocos (minim 30 minute, amestecand din cand in cand), se adauga ¼ lingurita de praf de vanilie, ¼ cana de capsuni feliate, 1 lingurita de miere si, optional, 2 linguri de fulgi de cocos. Se blenduieste totul pana cand compozitia ajunge la consistenta unei budinci. La final, il poti ruga pe micut sa decoreze budinca delicioasa cu felii de capsuni si fulgi de cocos, pe urma se poate savura cu pofta!

5. Paste cu spanac Cand vine vorba de spanac, majoritatea copiilor se stramba si refuza sa manance “acea chestie verde”. Solutia: gateste-l cu paste! Niciun copil nu va refuza o portie de paste, una dintre mancarurile lor favorite. Spanacul contine rezerve importante de proteine, fier, vitamine și minerale. Este un super-aliment care sustine sanatatea sistemului imunitar. Spanacul (aproximativ 2 pumni de frunze) trebuie inabusit in tigaie, in untul incins. Pe urma, cu ajutorul unui mixer, se prepara cu 2 linguri de lapte si 2 linguri crema de branza, pana devine o compozitie cremoasa. Se serveste cu pastele gata fierte, peste care se presara parmezan ras.

6. Somon cu rosii si busuioc in tigaie

Somonul este o sursa minunata de proteine, omega 3 si vitamina D care creste imunitatea organismului. In combinatie cu rosiile si busuiocul (super-aliment ce protejeaza organismul de infectii), somonul devine extrem de savuros. Prajeste putin somonul in tigaie, in ulei de masline, pe o parte si pe alta, pe urma adauga 2 catei de usturoi pisati, 2 rosii feliate, frunze de busuioc, sare si piper, lasandu-l sub capac pana se inabusa bine totul, sa prinda gustul ingredientelor. 7. Shake de banane cu lapte de migdale Laptele de migdale este mult mai nutritiv decat cel de vaca si, in plus, este recomandat celor care au intoleranta la lactoza. Are numeroase beneficii asupra sanatatii, contine mult calciu, alte minerale si vitamine care ajuta la cresterea imunitatii. In combinatie cu bananele, bogate in potasiu si vitamina C, veti avea parte de o super reteta. Aveti nevoie de 2 banane proaspete, 1 banana inghetata, o cana de lapte de migdale, un varf de scortisoara. Se amesteca totul in blender si gata! Shake-ul delicios va fi o incantare pentru copii! Sa aveti pofta de sanatate! Anamaria Potra


More articles

Comentarii (0)

Nu există comentarii la acest articol. Fii primul care lasă un mesaj!

Lăsați un comentariu

Atenție: comentariile trebuie aprobate înainte de publicare