Corectarea sunetului L
In corectarea sunetelor deficitare la copilul mic, este mai atractiv si mai usor daca intreaga activitate terapeutica se organizeaza in jurul unei povesti.
Exerciții de gimnastica fonoarticulatorie
Povestea Veveritei Lolo
Terapeutul se asaza cu copilul in fata oglinzii si incepe sa-i spuna povestea.
A fost odata ca niciodata o veverita pe care o chema LOLO. Hai sa ne imaginam că limba noastra va fi veverita Lolo (Terapeutul si copilul vor face exercitii de gimnastica fonoarticulatorie linguala - se va scoate si retrage limba). Veverita Lolo locuia intr-o scorbura batrana. Gurita va fi scorbura copacului (Terapeutul ii va cere copilului sa deschida/inchida gura in mod repetat). Veveritei Lolo ii placea sa se joace "de-a v-ati ascunselea".
- Cum se ascunde Lolo in casa? - Cum iese Lolo din casa?
Jocul strambaturilor (joc logopedic)
Asa se juca Lolo zi de zi, pana cand s-a plictisit de acest joc. Voia altceva. Atunci a observat podul casei si s-a gandit ce bine ar fi sa se suie in pod si sa sara de acolo (Terapeutul ii cere copilului sa ridice limba fara sa-si miste barbia). Veverita Lolo a tot incercat sa sara in pod, dar nu a reusit. Atunci s-a gandit sa foloseasca o scara (Terapeutul ii cere copilului sa-si ridice incet limba pana isi atinge dintii de sus, in timp ce barbia ramane nemiscata). Dupa cateva incercari Lolo a reusit sa urce in pod (Terapeutul ii cere copilului sa-si ridice incet limba pana cand ajunge in spatele dintilor de sus, in timp ce barbia ramane nemiscata). Acum Lolo sare din pod (Terapeutul ii cere copilului sa lase limba sa coboare incet). Veveritei Lolo i-a placut foarte mult acest joc. A inceput sa sara in pod si sa coboare tot mai repede.
Invat sa vorbesc corect si sa fiu mai intelept
Etapa de emitere a sunetului Veverita Lolo, bucuroasa ca stie sa sara in pod si sa coboare a inceput sa cante: la-la-la (Terapeutul ii cere copilului să pronunțe ,,la” în timp ce limba coboara incet, apoi tot mai repede). Fiind bucuroasa acum, veverita Lolo canta tot felul de cantece: aaa- lalala, aaa-lelele, lalala- lelele
! In paralel cu aceste etape se fac și exerciții pentru dezvoltarea auzului fonematic
psihopedagog Denes Melinda
Comentarii (0)
Nu există comentarii la acest articol. Fii primul care lasă un mesaj!