Diferentiere fonematica (S-Z, S-Ş, C-G)

Diferentiere fonematica (S-Z, S-Ş, C-G)

Jan 26, 2014Dany
Diferentiere fonematica (S-Z, S-Ş, C-G)

Stiai ca educarea auzului fomenatic este una dintre conditiile care ajuta la pronuntarea corecta a sunetelor? Este necesar sa il invatam pe copil sa asculte si sa identifice ceea ce aude pentru a putea constientiza greselile facute, in vederea corectarii acestora.

Vedeti aici Carticica sonora

S sau Z? Joc logopedic - Bate palma!

a) Obiectiv: - asocierea unor exerciţii de mişcare în diferenţierea sunetelor S-Z

b) Materiale: - anexa - elastic (de preferinţă o culoare neutră care să nu distragă atenţia copilului) - creioane colorate - material verbal: - zum, sap, salut, săpun, poză, pisică, spanac, zmeură, astăzi, crestez, mazăre, musafir, zăpăcit, zacuscă, anestezie, castane, desfrunzit, musafir, Cosmos

Colectie de jocuri menite sa implice activ copiii in corectarea pronuntiei!

c) Procedura: Pas1 - logopedul va decupa cele 2 litere din anexă, iar cu ajutorul elasticului va fixa fiecare literă în palme Pas2 - logopedul va ţine palmele cu literele îndreptate spre copil şi va spune cuvinte care vor conţine cele două sunete Pas3 - în momentul în care aude cuvântul spus de logoped copilul va trebui să atingă palma în care se află sunetul/litera pe care a identificat-o Pas4 - în cazul în care cuvântul conţine atât sunetul S cât şi Z copilul va atinge ambele palme ale logopedului

30 de jocuri pentru dezvoltarea auzului fonematic

[caption id="attachment_68345" align="aligncenter" width="458"] 2010 year calendar on white backgroung. Isolated 3D image[/caption]

S sau Ş?

Joc logopedic - Cald şi rece a) Obiectiv: - diferenţierea sunetelor S/Ş prin sesizarea diferenţei de temperatură a jetului de aer din momentul pronunţiei b) Materiale: - pix din metal, calorifer sau lumânare c) Procedura: Pas1 - copilul va fi întrebat ce simte când atinge un pix din metal (pix de metal – senzaţia de rece) Pas2 - copilul va fi întrebat ce simte când se apropie de un calorifer sau de o lumânare aprinsă (caloriferul/lumânarea aprinsă – senzaţia de cald)

Kit de evaluare logopedica

Pas3 - se va demonstra prin pronunţia sunetelor S/Ş cu palma copilului aşezată sub gura logopedului proprietăţile termice ale aerului, specifice acestor sunete (S-jet de aer rece; Ş-jet de aer cald) Pas3 - se va cere copilului să aşeze o mână sub gura logopedului, iar cealaltă sub gura sa, în momentul pronunţiei celor două sunete C sau G? Joc logopedic - Litere din hârtie a) Obiectiv: - diferenţierea fonematică a sunetelor C-G b) Materiale: - două hârtii creponate de culoare diferită, bandă adezivă tip scotch, carte de poveşti c) Procedura: Pas1 - se vor înfăşura cele două hârtii sub formă de sul Pas2 - se vor lipi cu o bandă adezivă tip scotch, cele două suluri de hârtie, sub forma literelor C şi G pe masa de lucru Pas3 - logopedul va selecta dintr-o carte cu poveşti, cuvinte care conţin sunetul C sau G Pas4 - copilul va trebui să atingă cu degetul, litera pe care o aude în cuvânt logoped Laura Hărdălău


More articles

Comentarii (0)

Nu există comentarii la acest articol. Fii primul care lasă un mesaj!

Lăsați un comentariu

Atenție: comentariile trebuie aprobate înainte de publicare