Ne jucam cu literele

Ne jucam cu literele

Mar 05, 2015Laura

Ne jucam cu literele

Aceste jocuri sunt recomandate copiilor din clasele I-IV care intampina dificultati in actul lexic si grafic. Modul de adaptare a exercitiilor la nivelul fiecarui copil, tine de creativitatea profesorului.

Jocul meu pentru invatare rapida – LITERE

 

Dobandirea scris – cititului reprezinta principalul obiectiv al copilului în primii ani de scoala. Dificultatile intampinate in acest sens au consecinte negative asupra comportamentului copilului.

Fise logopedice gratuite gasiti AICI

1. Roata silabelor!

Scop: exersarea cititului la nivelul silabelor

Timp: 5- 10 MINUTE

Aplicatie: Se face un cerc mare care se imparte in sapte parti egale, pe fiecare parte se scrie cate o vocala. Se fac sageti care se pot fixa cu un ac in mijlocul cercului si pe care se scrie o consoana. Copilul trebuie sa invarta sageata si sa citeasca silaba pe care o indica aceasta.

Carte pentru invatarea cititului, cu text mare si imagini

 

2. Citeste si potriveste!
Scop: Constientizarea eficienta a elementelor comparative, asemanari si deosebiri intre foneme si grafeme
Timp: 20-30 MINUTE
Aplicatie: Ex: Diferentiere Ş/S in scris- citit Se deseneaza pe o foaie doua cercuri mari care se intersecteaza in fata copilului sunt asezate cartonase pe care sunt scrise cuvinte care contin Ş in toate pozitiile (la inceputul cuvantului, la mijloc si la sfarsit), S in toate pozitiile si cuvinte care contin ambele litere. Sarcina copilului este de a trage cate un cartonas, sa citeasca ce scrie pe cartonas, sa spuna ce litera/litere contin cuvintele si apoi sa puna cartonasul la locul potrivit. Daca un cuvant contine ambele litere (Ş/S) copilul va aseza cartonasul cu acel cuvant in intersectia cercurilor in care se gasesc ambele litere.

3. Repeta vocala!
Scop: activizarea si imbogatirea vocabularului, familiarizarea elevilor cu componenta fonetica si grafica a cuvintelor.
Timp: 10- 15 MINUTE
Aplicatie: Copiii au sarcina de a scrie cuvinte in componenta carora se repeta o anumita vocala. Castiga copilul care gaseste cele mai multe cuvinte. Ex: a- tata, mama,....... o- cocos, topor,............ i- pitic, ...........................

 

Montessori – Literele mele in relief

 

4. Masinutele si literele
Scop: - diferentiere fonematică
Timp: 3 MINUTE
Material verbal: - 2 masinute de culori diferite, 2 bucati de hartie, lipici, 2 carioci de culori diferite
Aplicatie: Pas1: - se va scrie pe fiecare biletel cate o litera (Ă, ) dupa care acestea se vor lipi pe spatele masinutelor Pas2: - terapeutul/parintele va pronuta pe rand sunetele Ă şi Pas3: - copilul va trebui sa semnalizeze prin ridicarea masinutei cu biletelul Ă atunci cand aude sunetul Ă sau prin ridicarea masinutei cu biletelul atunci cand aude sunetul.

psihopedagog Denes Melinda



More articles

Comentarii (0)

Nu există comentarii la acest articol. Fii primul care lasă un mesaj!

Lăsați un comentariu

Atenție: comentariile trebuie aprobate înainte de publicare