De ce sa credem in Mos Craciun?

De ce sa credem in Mos Craciun?

Craciunul ne bate la usa si, ca in fiecare an, pregatim bradul si le povestim micutilor despre Mos Craciun care trebuie sa soseasca cu daruri pentru acestia.

Indiferent daca crezi sau nu in acest personaj de poveste, ideea de Mos Craciun isi are temeiul in legende stravechi si traditii ale unor popoare. Iata cateva dintre ele:

1. In traditiile geto-dacice, Craciun era un zeu solar de origine indo-europeana (zeul Saturn la romani), care se nastea la 25 decembrie, odata cu timpul, traia un an calendaristic, murea si apoi se renastea.

Emotiile si familia mea – un joc pentru dezvoltarea inteligentei emotionale la copii!

emotiile-si-familia-mea-1

2. Legenda lui Mos Craciun e legata de cea a lui Mos Nicolae, personaj inspirat de Sfantul Nicolae, cunoscut ca un binefacator al saracilor si al nevoiasilor.

3. O legenda din tara noastra vorbeste despre existenta unui batran pe nume Craciun, care era paznicul asezarii unde s-a nascut Iisus. Afland ca Maria urma sa nasca, si-a trimis nevasta – Craciuneasa – sa ii fie moasa. Dupa nasterea Pruncului Sfant, batranul Craciun, de bucurie, a luat mere dintr-un pom si le-a impartit copiilor din preajma.

Cu toate acestea, stim cu totii ca nu exista un Mos Craciun in carne si oase, care imparte daruri in intreaga lume intr-o singura noapte.

Carte cu povesti terapeutice – Povesti pentru inima si suflet

povesti-pentru-inima-si-suflet1-275x360

Dar ce simbolizeaza, de fapt, Mos Craciun? El este intruchiparea bunatatii, a generozitatii, a milei, a iubirii si a bucuriei. El exista atata timp cat credem in aceste valori. Si atunci de ce ar fi gresit sa le povestim copiilor despre un personaj de poveste care intruchipeaza aceste calitati? Mos Craciun poate fi oricine dintre noi – mama, tata, bunicul, fratele, sora, vecinul, strainul de pe strada.

Craciunul este despre daruri si bucurie, darul in sine fiind Nasterea Mantuitorului. Ne invata sa fim darnici, dar si recunoscatori pentru ceea ce primim si ne ofera libertatea de a crede in ceea ce e “dincolo de vazut”, in magie si povesti, care sunt, de fapt, parte din viata noastra, zi de zi.

Carticica senzoriala este realizata manual si gandita sa ii tina ocupati pe micii prichindei cateva minute bune.

postare-model-5

Chiar si psihologia gaseste beneficii in credinta in Mos Craciun la copii, argumentand ca aceasta ajuta la dezvoltarea emotionala si cognitiva a copiilor, la dezvoltarea abilitatii de a rationa si de a folosi dovezi pentru a demonstra un fapt. Le stimuleaza imaginatia si le satisface acea nevoie de supranatural.

Modul in care il prezentam pe Mos Craciun copiilor este alegerea fiecaruia dintre noi. Fie ca le vorbim de o fiinta supranaturala, imaginara, fie ca le vorbim de o fiinta concreta, reala, fie ca il prezentam ca un simbol, ideea de Mos Craciun este una frumoasa, cu implicatii educative, si aduce o magie deosebita sarbatorilor de iarna, amintindu-ne ca daruirea (iubirea) este o insusire innascuta, pe care o detinem cu totii (chiar daca unii nu cred asta).

Asadar, bucurati-va din plin de frumusetea Craciunului, fiti magici si jucausi! 🙂

Sarbatori fericite!

Anamaria Potra

 

 

 

 

 

 

EXPLOREAZĂ DUPĂ SUBIECT:

  • 53
    Copilul ma minte. Ce fac? Copiii scolari au abilitatea cognitiva de a anticipa cursul unui eveniment: daca a disparut agenda mamei, cineva va fi suparat. In cazul in care s-a golit tava cu prajiturele, va fi necaz. In jurul varstei de 6 ani, se dezvolta ariile din creierul copilului ce…
    Tags: de, sa, si, a, cu, in, ca, care, copii, emotionala
  • 52
    Ne jucam si invatam emotiile - Cum invatam copilul sa isi inteleaga emotiile? Stilul parental are un rol vital in dezvoltarea inteligentei emotionale la copii. Studiile de cercetare au demonstrat faptul ca un stil parental caracterizat prin receptivitate la nevoile si emotiile copilului, cu accent pe exprimarea propriilor trairi si…
    Tags: si, sa, de, cu, in, ca, un, copii, emotionala, inteligenta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*