Sunetul S

Sunetul S

Pisica neascultătoare

Lapte a turnat din sticlă
Ca să bea a mea pisică
Sanda, pisicuţa mea,
Doar lapte ar vrea să bea.

 Invat sa vorbesc corect si sa fiu mai intelept

invat-sa-vorbesc-corect-si-sa-fiu-mai-intelept1-304x360

Sanda îşi bagă lăbuţa,
Stai, se bea doar cu limbuţa!
Sanda nu m-a ascultat
Stă ascunsă acum sub pat,

Singură şi supărată,
C-a murdărit casa toată.
Cu lăbuţa a vărsat
Tot laptele pe sub pat.

Sanda nu fi supărată
Ai să speli tu casa toată
De nu asculţi, altă dată
Ai să mesteci doar salată.

 

Materiale utile pentru corectarea pronuntie gasiti AICI.

Activitate logopedică

Obiectiv:
– consolidarea sunetului S

Materiale:
– poezia “Pisica neascultătoare” şi fişa nr. 13, acuarele, pensulă, bureţel de vase, o coală de bloc de desen
– material verbal: sticlă, pisică, Sanda, pisicuţa, să, stai, se, ascultat, stă, ascunsă, singură, supărată, casa, vărsat, sub, speli, asculţi, mesteci, salată

Procedură:

Pas 1:
– i se va prezenta copilului poezia “Pisica neascultătoare” şi fişa nr.13

Pas 2:
– se va înmuia un colţ al buretelui în acuarelă de culoare albastru deschis

Varianta 1

Pas 3:
– cu ajutorul buretelui, copilul va face urme pe coala de hârtie, imitând urmele de lăbuţe ale pisicii din poezie

Pas 4:
– la fiecare urmă de lăbuţă pe care copilul o va face pe coala de hârtie, va repeta după logoped/părinte câte un cuvânt din poezie, care conţine sunetul S

Varianta 2

Pas 3:
– după fiecare urmă de lăbuţă pe care copilul o va face pe coala de hârtie, acesta va spune câte un cuvânt care conţine sunetul S şi de care îşi aduce aminte din poezie

Indicaţie de lucru:
– Cu ajutorul bureţelului înmuiat în acuarelă de culoare albastră, vei face pe coala de hârtie urme de lăbuţe de pisică. La fiecare urmă de lăbuţă, vei repeta după mine un cuvânt.
– La fiecare urmă de lăbuţă, vei spune un cuvânt cu S din poezie, de care îţi aduci aminte.